تدریس ریاضی آنلاین

پرسش و پاسخ و تدریس ریاضی به صورت آنلاین و رایگان برای همه از دبیرستان تا دانشگاه

تدریس ریاضی آنلاین

پرسش و پاسخ و تدریس ریاضی به صورت آنلاین و رایگان برای همه از دبیرستان تا دانشگاه

توضیحی در باره برنامه کاری

تقریبا یک ماه پیش تصمیم داشتم که درس ها رو به صورت فایل svg آماده کنم و اینجا منتشر کنم، اما یه مقداری مشکلات تکنیکی و نرم افزاری پیش اومده و شاید مجبور بشم که درس ها رو به صورت فایل های PDF کوتاه آماده کنم تا شما دانلود کنید.

برای یه پروژه شخصی دیگه ( یه پژوهش ریاضی ) نیاز به یادگیری برنامه نویسی دارم و از حدود یکی دو ماه پیش یواش یواش به این نتیجه رسیدم که زبان « پایتون » رو یاد بگیرم. چون مناسب ترین گزینه واسه من بود. از طرفی خود اون مسأله ریاضی هم نیاز به مطالعه داره و خودمم دارم درس می خونم. به خاطر همین زمان کمتری دارم ولی این پروژه از اون پروژه جدا نیست، در واقع این یه جورایی مقدمه اون پروژه هست، و مقدمه هر سه مورد ( این وبلاگ + پروژه خودم + زبان پایتون ) ترجمه یکی دو تا کتاب هست که توی این تقریبا دو هفته به دنبال نرم افزارهای مناسب واسه کار بودم.

این دو هفته وقت برای جستجوی نرم افزارها ، درس ها رو دو هفته به تعویق انداخت ولی در عوض درس های آینده رو میتونم با سرعت و کیفیت خیلی بیشتری آماده کنم. چون عکس های jpg کیفیت لازم واسه نمایش فرمول ها و شکل های ریاضی رو ندارن و اگه بخوام از عکس هایی با رزولوشن بالاتر استفاده کنم، حجم پست های این وبلاگ بالا میره و سرعت لود شدن وبلاگ کاهش پیدا می کنه و ممکنه عکس ها خوب لود نشن، فایل svg برداری هست و کاملا واسه این کار مناسبه ولی متأسفانه هنوز  نرم افزار خوبی واسه تبدیل PDF به SVG پیدا نکردم و  امکان نمایش مستقیم PDF توی وبلاگ هم نیست ( یا حداقل من بلد نیستم ) ، اگر نتونستم با svg کار کنم، همون فایل های pdf رو واسه دانلود می گذارم.

لطفا اگه نظر یا راهنمایی یا پیشنهادی در این مورد دارید، مطرح کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.