تدریس ریاضی آنلاین

پرسش و پاسخ و تدریس ریاضی به صورت آنلاین و رایگان برای همه از دبیرستان تا دانشگاه

تدریس ریاضی آنلاین

پرسش و پاسخ و تدریس ریاضی به صورت آنلاین و رایگان برای همه از دبیرستان تا دانشگاه

جلسه صفر : انتخاب کتاب !!

خب بالاخره شروع کردم ! امروز جلسه صفر هست. در واقع میخواستم جلسه یک باشه ولی در مورد انتخاب کتاب به یه دوراهی رسیدم و تصمیم گرفتم هر دو تا راه رو برم یعنی از هر دو کتاب درس بدم، البته دو تا کتاب نیست، دو نویسنده مختلف هستن :

1 -  پاول داوکینز  : کتاب های : حسابان 0، حسابان 1 ، حسابان 2 ، حسابان 3  و  معادلات دیفرانسیل

2 - جی اچ هاینباکل : کتاب های حساب دیفرانسیل و انتگرال  1 و 2

پاول داوکینز از دبیرستان شروع می کنه و نسبتا کتابش ساده تر هست و پر از مثال های حل شده ست. حسابان صفر در واقع مرور ریاضیات دبیرستانی هست. که من این کلاس رو اسمش رو می گذارم « ریاضی دبیرستانی ».
کتاب هاینباکل سطحش بالاتر هست و واسه مهندسا و بچه های علوم پایه و حتی واسه بچه های ریاضی میتونه مفید باشه.
یه کتاب هم از مایکل کورال واسه حسابگان برداری هست که خب وقتی رسیدیم به حسابگان 3 از اون هم استفاده می کنیم.

پس اسم جلسات ما ( مثلا واسه جلسه سوم ) اینطوری خواهد بود :

جلسه سوم : ریاضی دبیرستانی : کتاب پاول داوکینز

جلسه سوم : حسابگان برداری : کتاب مایکل کورال

جلسه سوم : حساب دیفرانسیل و انتگرال : کتاب هاینباکل


پیشنهاد :
پیشنهاد من اینه که اونایی که پایه شون ضعیف هست و حس می کنن که توی ریاضی دبیرستانی هنوز مشکل دارن، با کتاب های پاول داوکینز شروع کنن و اونایی که دانشگاهی هستن و درس ریاضی عمومی دارن و میخوان زودتر به درس های پیشرفته تر مث معادلات دیفرانسیل و ... برسن، با کتابهای هاینباکل و کورال همراه بشن. البته این کتابا ترجمه نشدن تا جایی که من اطلاع دارم و من هر جلسه به مقداری که واسه اون جلسه کافی باشه ترجمه می کنم و مث نون تازه و داغ در اختیار شما می گذارم  

اگرم کسی زبان انگلیسیش خوب هست، خبر بده که اصل کتاب رو واسه دانلود بگذارم که دیگه نیازی به مراجعه به اینجا نداشته باشه.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.